SOCIAL GAMING

Uitnodiging

17 april 2013

Een hot topic tegenwoordig is gamification, het toepassen van game-elementen in projecten. Via social media kun je daarbij ook nog connecten met je vrienden en famillie. Een ultiem voorbeeld hiervan zijn natuurlijk de social games op Facebook. Tijdens Social Gaming laten de sprekers de verschillende manieren en facetten van social gaming zien. Van de huge social Facebook-games (1.2 miljoen+ maandelijks actieve gebruikers) tot meer toegepaste social games voor brands en bedrijven.

Op 17 april organiseert Web & Mobile een meeting waarin de ins & outs van social gaming centraal staan. Het wordt een middag vol inspiratie en informatie. Op het podium van Pakhuis de Zwijger zullen bekende, succesvolle social games als cases behandeld worden!  Alles rondom social gaming komt aan bod. Wat is een social game? Wie spelen het? Hoe kun je social aan jouw projecten toevoegen? Hoe verdien je er geld mee als bouwer? De nationale en internationale sprekers op ons podium zullen het 17 april je haarfijn uitleggen. Zorg dat je er dus bij bent en schrijf je via deze pagina in!

Mirrorball Slots

Plumbee met hun succesvolle Facebook-game Mirrorball Slots
Plumbee maakt social casino games en is opgericht door drie voormalige EA Playfish-medewerkers. Hun succesvolle Facebook-game 'Mirrorball Slots' zag in maart 2012 het levenslicht en kent nu al 1,2 miljoen maandelijkse gebruikers. Jakub Pudelek vertelt over de uitdagingen die het team van Mirrorball Slots voor zijn kiezen kreeg. Hij focust op het proces waarmee het team een succesvol product in de dynamische en uitdagende Facebook-omgeving heeft gemaakt, hoe dit proces veranderde en wat de beste tools zijn om designers, artiesten en developers efficiënt te laten samenwerken.

Little Chicken Game Company
Sociale media zijn niet weg te denken uit ons dagelijkse leven. Ook in games is het een tool geworden om je game te laten verspreiden. Maar zijn we niet ziek van alle Farmville-invites? In de talk van Niels Aust van Little Chicken Game Company komen voorbeelden voorbij waar social (media) gaming goed, maar ook fout worden aangepakt.

Heartville van QLVRQLVR
QLVR is een veelzijdige studio die speelse oplossingen maakt die bijdragen aan betere zorg en beter onderwijs, voor klanten als Wageningen University, Radboud Universiteit, Universiteit Utrecht en Universitair Medisch Centrum Utrecht. Maar ook voor o.a. zorgverzekeraar CZ en natuurwetenschappelijk museum Naturalis. Oprichter en creatief directeur Jaap Gerretsen zal in zijn presentatie ervaringen delen over het ontwerp en de ontwikkeling van social games, maar ook inzichten geven over hoe deze toegepast kunnen worden voor leren en gedragsverandering.

Power Hour
De sprekers in ons Power Hour imponeren je met kort-en-krachtige presentaties. In ongeveer twintig minuten blazen ze je van je stoel.
Bart Robben (Elastique) gunt je een kijkje in de keuken van de app De Slimste Mens. De Slimste Mens is een TV-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. In de bijbehorende mobiele applicatie kun je het opnemen tegen je vrienden of willekeurige tegenstanders. Bart komt vertellen hoe je een TV-format omzet naar een social game.
Astrid Poot is creatief en strateeg in interactieve marketing, gespecialiseerd in kinderen, jongeren en gezinnen en werkzaam bij Woedend! en het Klokhuis. In haar Power Hour-presentatie 'Van social games naar echte interactie' gaat zij in op de vraag hoe we de kracht van digitale sociale games kunnen inzetten om echte interactie binnen groepten te stimuleren. Twee sprekers op het scherpst van de snede!
De derde spreker in het Power Hour is Michiel Rademakers, manager online bij Koninklijke Jumbo. Je kent ze wel, de spellen met het olifantje. Gezellig rond de tafel een spelletje spelen krijgt met de moderne technieken hele andere mogelijkheden. Onder de titel 'Sedert 160 jaar leading in sociale bordspellen, what's next!' komt Michiel daar alles over vertellen!  

Voor wie
Dit wordt een meeting voor iedereen die sociale elementen aan zijn werk wil toevoegen. Creatieven, developers, marketeers, bloggers of gaming junkies wat je rol ook is, als je meer inzicht wilt hebben wat een social game inhoudt, dan wil je hier bij zijn!  Aan de hand van praktijkvoorbeelden zullen de verschillende elementen van een social game uitgelegd worden.

Alles op een rijtje
Social gaming
Datum: woensdag 17 april 2013
Deuren open: 12:30
Presentaties: 13:00 - 17:00, daarna borrel
Plaats: Pakhuis de Zwijger, Amsterdam

Reacties

Ik heb mij net ingeschreven voor 17 april, kan ik nog iemand meenemen? groeten Edzard van Abs De Witte Engel
WAAR schrijf ik me in? Ik zie nergens een link hiervoor (ben ingelogd). Thanks!
Rody, als je wilt komen, meld dan even bij de balie dat je je niet kon inschrijven. Je bent van harte welkom in elk geval!
Zelfde probleem als hierboven ....
Social gaming
Een meeting waarin de ins & outs van social gaming centraal staan.
Pakhuis de Zwijger, Amsterdam
Piet Heinkade 179
1019 HC Amsterdam

Programma

12:30 Deuren open
13:00 Jaap Gerretsen, Qlvr
Hoe pas je social en gaming toe voor leren en gedragsverandering?
Power Hour
13:45 Astrid Poot, woedend!
Van social games naar echte interactie
14:10 Bart Robben, Elastique
De Slimste Mens, van TV-format naar social game
14:35 Michiel Rademakers, Koninklijke Jumbo
Sedert 160 jaar leading in social bordspellen, what's next ! 
14:55 Pauze
15:30 Niels Aust, Little Chicken
Wat maakt een social game een goede game
16:15 Jakub Pudelek, Plumbee
Totstandkoming van de succesvolle Facebook-game Mirrorball Slots
17:00 Networking drinks!

Let op! De presentaties zijn in het Engels!