2D VS. 3D

Onderwerp: Jasper Brekelmans

19 june 2014

Ten slotte was het de beurt aan Jasper Brekelmans. Hij sprak over motion en performance capture en het ontwikkelen van virtuele karakters. Het verschil tussen motion en performance capture is dat bij de laatste ook gezicht en audio opgenomen worden. Daardoor is het meteen realistisch. Het voordeel van motion capture is weer dat je onrealistische effecten makkelijker kunt toevoegen. Ook toonde Jasper Mocap Mapping: interactieve projectie aan de hand van motion capture. Met nog een blik op de toekomst van motion capture eindigde hij zijn presentatie en gaf daarna nog een live demo.

Spreker: Jasper Brekelmans

Als freelancer en Technical Director bij Motek Entertainment is Jasper verantwoordelijk voor het functioneren van de Motion Capture-pipeline, onder andere voor producties als Café de Wereld, Sprookjesboom en Terres des Hommes Sweetie. Daarnaast heeft hij internationale bekendheid verworven als grondlegger van een serie Kinect applicaties die de highend techniek uit de studio in versimpelde vorm naar het bureau haalt.

2D vs. 3D
Het wel en wee van de animator
Theater Tuschinski
Reguliersbreestraat 26-34
1017 CN Amsterdam

Programma

09:30 Deuren open
10:00 Wendy Soeters
            opening
10:05 Patrick Nijman
            NMTrix Animation Studios
10:50 Joost van der Hoeven
            Adobe
11:20 Jasper Brekelmans
            Motek Entertainment
12:00 Wendy Soeters
            afsluiting
12:05 Lunch-buffet